Biuro jest wizytówką każdej firmy, dlatego warto dobrze przemyśleć jego wystrój oraz wyposażenie. Jednym z ważnych elementów biura są meble biurowe. Warto dobrze przemyśleć ich zakup, biuro powinno być dobrze zaprojektowane i wyposażone, tak by spełniało swoje wszystkie funkcje. Należy pamiętać o tym by było ono ergonomiczne, funkcjonalne oraz posiadało wymagany sprzęt dobrej jakości.
Jakie meble biurowe kupić?
Przede wszystkim meble biurowe powinny pasować do ogólnego wystroju biura, nie zagracać przestrzeni, ale również spełniać wszystkie swoje funkcje. Biuro należy wyposażyć w odpowiednie biurka i krzesła biurowe. W biurze nie może zabraknąć pojemnych szaf i regałów na dokumenty. Powinny one być wykonane z trwałych, solidnych i odpornych na uszkodzenia materiałów. Fotele biurowe dobrze jeśli byłyby wykonane ze skóry lub innych naturalnych materiałów, jeśli będą wykonane z materiałów sztucznych dobrze żeby była to siateczka lub inne materiał dobrze wentylowany. Poprawia to znacznie komfort pracy pracownika, który spędza na krześle 8 godzin każdego dnia. W zależności od wielkości firmy oraz powierzchni biura jaką posiadamy dobrze jest wyposażyć pomieszczenie w stół i krzesła konferencyjne, gdzie będzie można przyjmować kontrahentów oraz osoby zainteresowane pracą w naszym biurze. Dodatkowo warto pomyśleć również o wieszakach na płaszcze i kurtki. W szafach i regałach należy zwrócić uwagę na ich pojemność oraz wytrzymałość zawiasów. Warto pomyśleć również o meblach modułowych, które można dowolnie ustawić i w razie potrzeby przeorganizować biuro. Jeśli powierzchnia biura jest wystarczająca, a pracownicy spędzają w nim wiele godzin można wyposażyć ją w zestaw wypoczynkowy, co na pewno zwiększy efektywność i chęć do pracy. Meble biurowe należy również dopasować kolorystycznie do ogólnego wystroju biura.
Jak wybrać odpowiednie meble biurowe dla pracowników?
Przy zakupie mebli biurowych największą uwagę należy zwrócić na krzesła oraz biurka, przy których pracownik spędza najwięcej czasu. Krzesła powinny być obrotowe z możliwością regulacji siedziska oraz podłokietników, jak również posiadać wyprofilowane oparcie, co zwiększa komfort pracy. Biurka również powinny mieć możliwość regulacji wysokości blatu, tak żeby można je dopasować do wzrostu oraz potrzeb pracowników. Przy doborze biurek należy również zwrócić uwagę na ich kształt, można pomyśleć o biurkach z nadstawką, która częściowo oddziela pracownika od reszty biura, co pozwala na większe skupienie w pracy i podnosi jej efektywność. Biurka powinny mieć też odpowiednią wielkość tak by zmieścić potrzebne sprzęty oraz akcesoria biurowe.
Gdzie kupić meble i na co zwrócić uwagę?
Nie warto kupować najtańszych mebli biurowych, ponieważ będą one kiepskiej jakości oraz w dość szybko będziemy je musieli wymienić na nowe. Warto kupić porządne droższe meble biurowe, które posłużą wiele lat. Nie znaczy to jednak, że mamy przepłacać. Dobrej jakości meble w przystępnych cenach kupimy u producenta lub w sklepach zajmujących się głównie sprzedażą mebli biurowych. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na ich wykonanie oraz materiały. Powinniśmy również sprawdzić czy odpowiadają one wymogom Uni Europejskiej oraz posiadają odpowiednie certyfikaty. Warto pamiętać, że solidne i dobrze wykonane meble biurowe mają gwarancję 4 lub 5 lat. Tych z krótszą gwarancją lepiej nie kupować. Jeśli mamy problem z wyborem mebli biurowych lub z wystrojem biura warto zapytać o pomoc pracownika sklepu. Zazwyczaj mają oni duże doświadczenie w tej dziedzinie.